fredag 18 juni 2010

Efterdagar


Mitt huvud är bakåtvänt idag. Detta pga öl och gin som serverades igår. Det var en trevlig kväll, med Annorna. Kvällen övergick dock till natt då en överdrucken klackringsbeprydd herre dimper ner vid vårat bord och sluddrar fram att alla är vackra och att allt är så himla trevligt. Det blev mindre trevligt när denna herre somnar bakåtlutad och helt enkelt drömmer våta drömmar. Urinvåta drömmar.
Nu sitter jag och försöker samla mig inför en resa till sthlm. Jag tänkte att jag skulle vara så där filmsnygg och vandra runt med en latte, för det ska man göra, men jag tror att jag hellre tar en ipren och slänger på mig en skön tröja och sover en stund på tåget. Nu ser jag dessutom att tiden tickar iväg. Som alltid.
Jag tycker bilden ovan passar in på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar