söndag 21 april 2013

Orange Blossom

Idag är det jag och Rembrandt. Jag dricker kaffe och äter frukost till dokumentären "Rembrandt i nytt ljus", som inte bara visar hans målningar, utan tar oss in på djupet, till lagren bakom, och berättar hur hans målningar var uppbyggda. Spännande. Men jag blir mest frustrerad, för jag har nog med mitt eget pillande, som är på en sådan amatörnivå jämförelsevis att man nästan vill kasta penslarna. Men nej. Man kan ju alltid trösta sig med att det är olika stilar och olika förutsättningar. Typ.

Helgen har varit lugn, vilket har behövts. För nu i veckan väntar en ny auktion och dessutom kommer det snart att bli en kvalitetsauktion som kräver mycket jobb och koncentration. Därför vilar jag och målar så mycket jag kan nu.

Solen skiner, det är varmt och snart exploderar grönskan.

Jag fortsätter med stilleben, tanken är att kunna göra en hel vägg med stilleben i olika storlekar. Jag tror att det skulle kunna bli mäktigt, och enhetligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar