måndag 24 maj 2010

Stress och konst hör inte ihop.


Konst och plugg har inte direkt gått hand i hand under de senaste dagarna. Det är slutet på en termin, vårterminen dessutom, som inte direkt inspirerar till att sitta inomhus och plugga historia. Men jag ska vara duktig imorgon. Så otroligt duktig. På konstfronten händer det dessutom en hel del. På Galleri Villavägen Sju gästas vi av en konstnär från LA, Kendal Karson. Han är street art-performer och kommer att skapa en hel del saker nu när han är i Uppsala. Samtidigt som det är vernissage på Galleriet kommer jag och min konstnärsallierade vän, Anna Haagen, ställa ut på Klubb Selma. En intensiv vecka. Men snart är sommaren här, och då tänker jag andas och skriva desto mer. Så här på kvällskvisten sitter jag med Matko och tittar på "Avatar - The last airbender". Jag gillar americano-manga, faktiskt.
Igår tog jag och Matko en tripp till arlanda för att hämta upp två svenska beduiner som varit på upptäcksfärd i Egypten och handlat hibiskuste. De ska få bjuda på det någon dag. Jag ska försöka måla och stänga ute tentaångesten som spirar i bröstet. Jag får känna mig desto duktigare imorgon.
Jag tillägnar bilden ovan de två svenska beduinerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar