måndag 18 april 2011

Voodoo Juju


Kaffet är slut. Så jag dricker te och äter turkish delights. Idag är jag ledig, så jag sitter på balkongen och njuter av morgonen. Matko fick vackert stiga upp och bege sig till jobbet, stackarn. Jag jobbade hela förra veckan och fick vara med om den Moderna Auktionen. Jag ser fram emot Nutida som kommer om några veckor.

Farmor fyller år om några dagar. Jag har inte träffat henne på över fem år. Det är galet. Så jag ska måla något och skicka ett brev till henne. Kanske kan man hälsa på henne i sommar. Om hon vill. Det är liksom dags snart...

Påsken närmar sig. Det är då man får vara häxa utan att skämmas. Det var länge sen jag var häxa, men jag tror aldrig att jag skämdes över det. Jag kan tycka om att lägga kort då och då, även om jag nästan aldrig tar mig tid till att göra det. Men det är något vant och tryggt över korten. Lite som en gammal vän.

Jag har fastnat i Louisiana Voodoo, och ska måla av mig detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar