måndag 11 april 2011

Måndag, Måndag.


Grådisig dag. Jag dricker kaffe och tittar på Marit Paulsen på TV. Jag vet inte riktigt varför. Jordbrukspolitik är inte direkt min grej.
Jag har inte målat på väldigt länge. Det är som att oljefärgerna gömmer sig. Jag måste få upp lusten till att måla igen.

De senaste dagarna har jag tittat på lägenheter i Stockholm. Samtidigt suckar jag över att jag inte är rik. Jag får helt enkelt bli det.
Jag har börjat jobba på Stockholms Auktionsverk. Det känns riktigt bra. Mycket härliga människor och föremål med, för den delen.

Just nu är det Moderna auktion. Flera målningar av GAN kommer att auktioneras ut. Det kändes fint att få vara i närheten av en sådan konstnärs verk. Det ger lite kraft åt själen. Det är något med hans kompositioner och linjer som vibrerar. De står ut.

Idag ska jag inte vara en Mad Man. Det blir mer löst och ledigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar