tisdag 29 mars 2011

Död åt vädret


Jag kände för att slåss när jag såg att det snöade idag. Igår var solen framme och trots att det blåste lite kallt så kunde man ändå känna en slags vårig förnimmelse i luften. Nu är det bara tunga och gråa moln som ligger tungt över oss. Jag tror de vill kväva oss alla...
Förutom min storslagna ilska mot vädermakterna är det helt okej. Jag väntar på svar från en intervju och håller tummarna. Vi kan alltid hoppas att min eventuella charm bet något. Nu är klockan snart halv fem och skolbarnen börjar ramla in i huset. Det låter nämligen då. Men av någon anledning inte från dem utan från föräldrarna.

Jag har kommit av mig i målandet. Försökte mig på lite oljemåleri häromdagen men det ville sig inte alls. Jag är nog inte så tålmodig. Köpte akvarellpapper igår och det är väl bara att sätta igång och måla innan det bär av till den gamla lägenheten. Ikväll ska vi röja ut det sista.

Det blir en dödskalle idag, pga vädret.

2 kommentarer: