lördag 7 maj 2011

En dag av olja


Idag tog jag fram oljefärgerna. Jag målade över en gammal, påbörjad målning och började helt sonika om. Jag gillar inte när något halvfärdigt ligger och skräpar. När något man inte är nöjd med får ta plats och ligga som en tagg och skava på medvetandet.
Nu har Fotografi och Nutida auktionerna avklarats på Auktionsverket. Jag såg till min glädje ett verk av Natalia Edenmont. Jag skrev en uppsats om hennes konst, och jag gillar resonemangen kring hennes utföranden. Det här verket var bra, men inte särskilt upprörande.

Jag var ledig igår, men kände mig utslagen. Jag sökte lite fler jobb och fick ett telefonsamtal som jag hoppas leder till något bra. Det känns som att kugghjulen börjat rulla på.

I sommar kommer jag som sagt att ställa ut på Kultur i Tiomilaskogen. Lite i sista minuten, men verkar ha fått en mycket bra plats. Jag sitter och målar mig fram. Velar lite om vad för motiv jag ska ställa ut men det får bli det det blir. Akvareller och oljemålningar. Blommor och landskap går nog hem i Dalarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar