måndag 9 maj 2011

Ord och sol


Solen skiner idag. Jag känner att det är en skrivardag. Orden rullar runt i luften men just nu är jag lite sömndrucken så allt fastnar inte. Jag dricker kaffe och betraktar en målning jag gjorde i förrgår. Den känns bra, men den behöver mogna lite. Alla färgerna är inte perfekta, men den måste få torka så nya lager kan läggas.

Jag är på jakt efter något nytt att läsa. Jag vill få en sån där hjärtklappande chock av att läsa något helt underbart. Det var länge sen det hände. Jag läste ut "En helvetes vinter" av Daniel Woodrell. Jag såg filmen först och älskade den, och jag måste säga att boken var väldigt, väldigt bra. Rå och förfinad på samma gång. Det finns något trasigt charmigt över Country Noir-berättelser.

Jag ska gå till biblioteket senare och försöka hitta något bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar