tisdag 31 maj 2011

Fleurs


Det blev en snabb tripp till Stockholm idag. Hämtade upp kostymen vid Auktionsverket och tog en öl med Matko i värmen. Med lite kosmiskt ingripande lyckades jag ju byta arbetsplats från Stockholms Auktionsverk till Uppsala Auktionskammare. Och detta en vecka innan rånet i Stockholm. Det är lite då jag känner att korten är med mig. Det kanske är lite mer än bara stavar och svärd på de där bilderna.

På fredag är det VIP på Auktionskammaren. Vi har gjort en riktigt snygg visning, så jag hoppas att så många som möjligt kommer. Det ger lite av en boost att gå från kaos till ordning. Att dessutom få hålla i målningar och se och lära sig så mycket är guld värt.

Jag har inte målat lika mycket som jag borde. men nästa vecka är det mindre jobb och då ska jag ta tag i färgerna och formerna. Men jag känner att jag inte har så mycket inom mig just nu. Varken ord eller bilder. Jag skyller på träningsvärken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar