söndag 21 augusti 2011

Och sen kom hösten...


Hösten har rullat in över Uppsala. Igår fyllde jag år. Mitt i regnkaoset blev jag 25. För att fira att jag numera är vuxen på riktigt, och för att celebrera att andarna låtit mig komma så här långt bjöd jag in lite vänner till en Voodooafton. Mat och dryck och goda vänner, det var en perfekt klackspark in i 25-årsåldern. Erzulie Freda var på gott humör och romen rann som aldrig förr.

Idag äter jag resterna från gårdagen och försöker kvickna till. Kaffet ger tillbaka en del av livet. Men imorgon är det åter vardag. Vi ska bygga en ny visning.

Men nu när löven sakta faller och allting omvandlas, som det alltid gör, känner jag att det finns inspiration och möjligheter. Kanske är det ett svagt infall av en inbillad, nyvunnen visdom, med tanke på de nyss fyllda 25.

Idag ska jag teckna i mina nya Moleskine's!

2 kommentarer:

  1. Och jag gjorde det i år igen... Jag glömde. Jag jobbar för mycket. Går in på fejjan en gång i veckan, kollar mejlen två. Förlåt, min älskade son!

    SvaraRadera
  2. Haha, snart kommer jag bara att bli glad om någon glömmer, så vet ingen hur gammal jag är.;) Du är så förlåten sååå!

    SvaraRadera