tisdag 30 augusti 2011

Apelsiner, Moleskine och bra dagar.


Även om solen har strålat denna dag så känner man ändå det där friska i luften. Det ligger liksom en doft av kyliga löv över landet. Snart kommer kölden, och med den kommer frysta grenar och rönnbär. Egentligen borde jag måla det. Och kanske ska jag göra det, när den tiden kommer.

Idag har jag varit ledig, och kommer således att vara tills de ringer efter mig. Det auktioneras för fullt i denna stund. Det är ett bra men oregelbundet jobb. Därför ska jag fortsätta att titta efter nya jobb och nya möjligheter. De flesta dyker upp både här och där har jag lärt mig. Det gäller bara att vara på rätt plats.

Jag fick riktigt snygga Moleskine's-ritböcker av Matko när jag fyllde år. Jag tecknar med tusch och bläck. Efter en evighet med akvarell och blommor känns det friskt och nytt. Det blir spretigt på ett bra sätt. Jag har dock bagaget fullt av stilleben som jag måste göra något med, så jag visar några här.

Imorgon fyller Karin år. Så då kommer ett Lejon och en Jungfru att fika loss på bakverk och skvaller. Kanske hittar vi inspiration till att ta fram färgerna hos varandra, om inte blir det jäkligt trevligt att bara dricka kaffe och prata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar