torsdag 15 december 2011

Kannibal i tusch


Jag somnar nästan. Det är hektiska veckor. Mycket julrusch och jobb. På lördag ska jag tillbringa dagen med att leta rätt på julklappar. Jul. Yule. Jag vet inte riktigt vad som är värt mest att fira. Kanske ska man grilla äpplen och ropa önskningar ut i skogen.

Snön har inte kommit än. Det skulle vara fint med snö när man beger sig mot Dalarna. Inte snö i mängder, utan lite lagom. Bara så att stämningen infinner sig. I ett försök att skapa någon form av julstämning här hemma köpte jag en Amaryllis och lade en julduk på köksbordet. Det var det. Inga adventsstakar eller stjärnor. Bara en blomma.

Jag ska tända lite rökelse och luta mig tillbaka ikväll.
Tusch och bläck har fått dominera. Men jag tror snart att akvarellerna åker fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar