lördag 17 december 2011

Perspektiv på nakenhet.


Det regnar. Det rasar ner. Jag hade tänkt att bege mig ut på stan för att inhandla julklappar. Men när jag ser allt regn vill jag bara stanna inne, dricka en till kopp kaffe och bara sitta still. Det kommer ju naturligtvis inte att hända. Jag måste ut.

Jag har fyra dagar kvar på auktionskammaren det här året. Sen åker jag hem till skogarna. Jag ska försöka att andas, måla och skriva. Ett bröllop ska även hinnas med. Det ska bli fint att träffa gamla vänner igen.

Just idag känner jag för att läsa Terry Pratchett. "The Hogfather" passar perfekt så här kring jul. Jag har länge velat teckna en djurisk, vild entitet i form av ett svin. Det kanske får bli ett projekt under julen.

Det har blivit en del nakna teckningar. Men jag gillar formerna som finns hos en människa. Även om det är en abstrakt och kanske surrealistisk tolkning av det nakna. Men nakenhet är något av det mest sårbara och sanningsenliga hos en individ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar