söndag 4 december 2011

Kookoo!


Julen närmar sig med stormsteg. Jag har några arbetsveckor kvar på Auktionskammaren sen bär det av uppåt landet, in bland granar och tallar, till Dalarna.
Just nu är det söndag. Igår fyllde Matko år. Jag gjorde en Nutellatårta till honom. Det måste ha varit det sötaste jag någonsin gjort. Söt och mäktig.

Det blev ett besök vid Auktionskammaren idag. Civilt. det var skönt att gå runt och titta på föremålen och konsten utan att faktiskt jobba. Man kunde se på ett annat sätt. Och så var det kul att visa Matko vad vi har kämpat med i alla dessa veckor. Imorgon river vi det vi byggt upp. Och under veckan kommer auktionen att pågå.

Jag känner att det kliar i fingrarna efter att måla. Jag har inte känt det på länge. Men det betyder förmodligen bara att jag har varit ledig i några dagar och på så sätt kunnat känna in konsten igen. Andreas och Danne var här igår. Vi drack och pratade och klappade på de små byrackorna de hade med sig. De hade dessutom med en bukett blommor åt Matko. Nejlikor och guld. Jag tror att jag ska måla ett stilleben med dem.

Förövrigt har det blivit mycket tusch och galenskap. Jag har målat skrikiga fåglar som kookooar ut sin galenskap till världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar