tisdag 24 juli 2012

Utställning i skogen

Ramar har införskaffats och jag målar in i det sista. Imorgon bär det av uppåt landet. Återigen, nio timmar på tåg och milslängder tills jag och Matko dyker upp i Dalarna. under dagarna 26-28 Juli ställer jag ut min konst vid prästgårdens lada i Tyngsjö under Kultur i Tiomilaskogen. Det kommer att vara intensivt, men även väldigt kul. Jag fick mycket fin respons förra året, och hoppas det går lika bra även detta år.
Jag kommer att ställa ut en del stilleben, både oljemålningar och akvareller i varierande storlekar. Samt kommer jag att visa några tuschteckningar och illustrationer. Jag är relativt nöjd, men som alltid vill man att det ska finnas mer, och jag skulle önska att jag hade fler oljemålningar som passar in.

Vi är rätt nyss hemkomna från Amsterdam. Det var en riktigt kul tripp, med mängder av kulturella och icke kulturella inslag. Det var en riktigt vacker stad. Dit vill jag igen. Fick se verk av Van Gogh och Vermer, vilket inte var en dag för tidigt. Färgerna tycktes lysa och vibrera. Helt fantastiskt. Jag är väldigt inspirerad av solrosorna, och av tulpanerna. Snart ska jag försöka känna in Van Gogh och låta penseln jobba i hans anda.

Men just nu, flyter akvarellerna fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar