tisdag 31 juli 2012

Orolig himmel

Vi är tillbaka i Malmö. Hemresan tog 10 timmar, men den gick relativt smärtfritt. Nu vilar vi. Jag målar, för jag fick en enorm inspiration och uppmuntran efter utställningen i Tiomilaskogen. Jag sålde och fick sprida min konst, så det känns väldigt bra. Dessutom fick jag kontakt med intressant folk vilket kanske leder vidare till något annat. Vi får se. Jag har lite tankar om att måla djur och natur. Stilleben lockar fortfarande, men jag vill göra en sammansatt serie av naturmotiv. Det kanske bara är som jag känner just nu, men jag måste börja någonstans.

I eftermiddag blir det bio. Vi ska se en nutida läderlapp svepa fram över hustak. Men sen ska jag dricka te och måla under nattens timmar. Jag vill skapa ett nytt språk. Nya bilder.

Målade klart en målning idag, en oroshimmel över ett ensamt hus. Jag har gjort en liknande, men den här är mer expressiv. Och färgerna är mer gula än vad bilden visar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar