tisdag 7 december 2010

Penséer och äpplen.


Jag dricker mitt ryska te, idag igen. Det är rökigt med mycket socker i. Det har varit en dag fylld av skrift och övningar. Vi får se hur det går imorgon, då jag ska hålla tal. Just nu är jag inte särskilt orolig. Det kommer förmodligen inatt, när jag behöver sömn.
Det har gått hantverkare på taken idag och skottat snö. Först trodde jag att det var någon säkerhetspolis som var i farten eftersom det hängde rep ner över fönstren. Jag väntade på att de skulle vira sig ner och flyga genom rutan. Men icke.
Jag hoppas att jag kommer att få ställa ut under "Kultur i Tiomilaskogen" till sommaren. Jag har utvecklats betydligt sen förra gången. Det är kul att se. Det går åt rätt håll på något sätt.
De senaste dagarna har vädergudarna varit relativt vänliga. Om de nu kan vara vänliga en årstid som denna. Det finns tyvärr onda vindar i Uppsala. Så där bitande och kyliga som gör att man fryser ända in till benen. Därför har jag bett om milda vintrar. Men nu
gör det inte så mycket. Jag är varm ändå.
Jag har målat penséer och äpplen. Det är sådana där blommor som mamma och mormor brukar ha i balkonglådorna. Jag har inte alltid gillat dem, men de var roliga att måla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar