tisdag 21 december 2010

The Swamp


Det är en tröttdag. Jag ska hålla ett informerande tal imorgon och jag känner hur orken bara rinner ur mig. Jag vill till Dalarna på jullov. Jag vill andas ut och inte känna någon stress.
Vi åker på torsdag. Den dag då det tydligen ska bli oändligt med snö. Men det ska nog gå bra. Jag ska lägga några kort och kasta med lite lyckoben så att det blir en säker resa. Efter jul har jag någon enstaka tenta och presentation kvar och sen så är man en nykläckt kulturentreprenör. Det känns inte verkligt. Jag måste söka jobb och kunna planera.

 Det blir visning av oljemålningar och akvarellblad. Så den som känner en plötslig längtan efter lite ny konst på väggarna är välkommen förbi att granska mina verk.

Jag lämnade mina stilleben för att ta fram tuschpennorna. Att teckna är som terapi, det ger en meditativ känsla och jag skulle lätt kunna sitta i timmar. Det gör jag ibland. Små snirkliga drag och plötsligt växer det fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar