tisdag 4 januari 2011

The Graveyard


Jag skrev en del igår på en berättelse. Det gick bra, och jag hoppas att jag kan fortsätta idag. men vi får se. Jag har lite beställningar på akvareller att göra klart också.
Vi gjorde smoothies igår, på päron, kiwi och lime. Smaken blev pepprig och frisk. Men jag tror det behövdes yoghurt för att den skulle bli så där kalasgod. Aldrig har man väl ätit så mycket frukt som nu.
Just nu tittar jag på "Kinas Mat" och blir sugen på nya maträtter och resor. Två polare är just nu i Thailand och vilar upp sig från den här nordiska kylan. Kul för dom. Men den här vintern har inte varit allt för hemsk. Visst saknar man ljuset, men det är på väg. Och jag trivs väldigt bra med nya lägenheten. Den är stor och ljus. Jag längtar efter att kunna sitta på balkongen i vår och dricka rosévin och måla.

Jag är snart klar med utbildningen. Så det är dags att uppdatera mitt CV och se mig omkring efter jobb. Dessutom ska det planeras lite projekt med vapendragaren Anna H. Det kanske är dags att dra några kort som förr i tiden, bara för känslans skull.

Att jag tecknar gravar betyder inte att jag deppig, det är bara det att jag gillar dödskallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar