söndag 2 januari 2011

Vintertider


Ett nytt år. Julen firades i det kalla Dalarna. Det var mängder med snö, god mat och gamla vänner. Precis som det ska vara under juletider. Här på Almqvistgatan i Uppsala håller vi sakta på att komma till rätta. Visserligen står kartongerna lite överallt, ouppackade. Men det gör inget. Färg har köpts till väggarna. Det gäller bara att ta sig i kragen och börja måla. Vi har som sagt en barnfamilj ovanför oss som verkar bestå av en hord klumpiga småmonster. Men med ljudanläggning så dränks deras klampanden rätt bra.

En seghet har lagt sig över mig. Det blir så när man sover länge. Imorgon ska jag gå ut och inspektera omgivningen. Kanske gå till Gränby Centrum. Det ska finnas någon slags genväg dit. Jag gillar genvägar. Ibland får man fuska.

Det var länge sen jag skrev på mina berättelser. Jag borde verkligen göra det nu, när jag har tid. Och jag ska göra det. Det får bli mitt mål nu. Jag är lite trött på kråkor och skator. I Dalarna upptäckte jag alla småfåglar. Så jag ska köpa talgbollar och ett fågelbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar