onsdag 8 juni 2011

Patti Smith i ett evigt landskap


Kalenderdagar. Sommaren smög sig fram och överrumplade mig. Det är 25 grader varmt och luften är nyfödd. Jag har längtat efter dofterna i luften. Molnen är tunga och fyllda av tårar. Men de gråter inte, inte än.
Idag är jag ledig och jag tvättar. Tvättar bort liv och leverne från våra kläder. Men det är ord i luften. Orden ska fram idag. Jag ska sätta mig på balkongen med en kopp kaffe och insupa orden som flyger omkring.

Patti Smith sjunger och förklarar genom högtalarna. Det är kaffemusik som får pennan att röra sig. Jag skriver gärna med penna, trots att tangentbordet både går snabbare och ger en större helhet på texten.

Jag har målat en hel del till utställningen i sommar. Det blir bättre och bättre. Jag har en större kontroll över färgerna. Ja, även icke-färgerna.
Men för tillfället bjuder jag på en gammal målning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar