tisdag 18 oktober 2011

Bortom bladen


Dagen har bestått av grafik och malkulor. Den som letar efter hallucinogena medel behöver bara ta ett djupt andetag ur en påse med malkulor och stirra på en orientalisk matta. Det räcker gott och väl.

Mörkret har lagt sig. Det kommer tidigare för varje dag som går. Jag vill gärna skriva men orden stockar sig. Det är som att vandra runt i sirap. Förut hade jag min trogna Virginia Woolf, men jag tror att hon tröttnade på min bristfälliga kreativitet. Det är klart att hon vill se resultat, så jag klandrar henne inte.

Matko tvättar. Jag ska fixa en bit sockerkaka åt honom, det kan han behöva.

Mina teckningar känns bättre och bättre. Det finns ett flyt och en röd tråd. Jag har inte rört oljefärgerna på länge, men jag väntar på att antingen målningens musa eller Virginia kommer tillbaka. Tills dess tecknar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar