onsdag 5 oktober 2011

Klara drömmar


Jag är ledig idag. Kaffet står på bordet framför mig och jag försöker komma igång med skrivandet. Det är på gång, orden rullar fram. Det har lite med hösten att göra. Kylan utanför och mörkret som smyger sig på gör att man vill sitta uppkrupen i en bra fåtölj och skriva, skriva, skriva. Just nu skiner solen och det är en vacker dag, men det spelar ingen roll. Det är mörkret bortom dagen som inspirerar.

Jag lade ett bud på en målning som auktionerades ut på Kammaren. Natten innan auktionen drömmer jag att slutbudet på tavlan blir 2600kr. Nästa dag sitter jag spänt framför datorn och följer auktionen. Och naturligtvis, målningen stannar på slutbudet 2600kr. Mitt bud var något lägre. Mina tarotkort ligger undangömda, men jag tror de vill bli använda igen.

Imorgon åker jag till skogen. Det ska bli skönt att ladda lite energier och fylla på det som en stad kan dränera. Man får balansera sig lite. Det räcker ibland att bara åka ut utanför Uppsala, som jag och Matko gjorde för någon vecka sen. Vi åkte till Ulva Kvarn. Fika, småbutiker, natur och vackert väder. Ibland behövs bara en eftermiddag ute i naturen för att man ska slungas tillbaka i vardagen med ny kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar