söndag 2 oktober 2011

Svartvit höst



Nu kom hösten tillbaka. Det har varit en grå och småkylig dag. Men det gör inget, jag kan lika gärna välkomna den svenskmörka årstiden. Den är rätt fin, så länge den håller i sig. Något annat som vore fint är ifall hyresvärden skulle kunna tänka sig att dra igång värmen också. Visst, värmeljus är mysigt. Men inte hela tiden.

Idag blev det brunch och sällskapsspel i form av munchkin. Det var riktigt kul. Så i morgon ska jag och Matko leta efter något brädspel att förlusta oss med. Kanske blir det Talisman. Eller Munchkin.

På torsdag åker jag mot dalarna. Det är lite fint med en höstig hemflykt då löven blir röda och mammas hemmastickade raggsockor åker på fötterna. Jag ser fram emot att gå runt i gårdarna som en luffande snusmumrik och bli bjuden på kaffe. Det hör hösten till. Dessutom blir det älgfest, bara en sån sak.

Jag fick en beställning på två målningar förut. Så här blev dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar