tisdag 7 augusti 2012

Katt över huvud

Idag är det kaffe och akvareller. Jag har bara druckit en kopp men det tycks räcka för hjärtat skenar och blodet rusar. Jag ska vara duktig och ta tag i lite måsten, men idag är huvudet mosigt. Det blev en lång natt, med stökiga gängfolk som tycker att ett bord vid det närliggande dagiset är en ypperlig samlingspunkt kl. 03:34 på morgonen.

Jag tänkte att jag skulle måla i olja, men så kom andra tankar och störde. Det blev pennan och akvarellerna som fick ta plats. Och det var så långt bort från det jag hade tänkt syssla med. Men det fick bli lite illustrationer, för jag gillar berättandet i teckningarna. Jag behöver ibland ord till det jag gör.

Den galna katten fick träda fram. Han finns där i periferin och småler åt mina tankar.
Kattjäveln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar