tisdag 23 mars 2010

Akvarell ute, akvarell inne.

Det är en grå dag, inte nödvändigvis dålig, men grå. Grå snö och blaskiga moln. Det känns skönt att ligga i sängen och vara förkyld och trött, just för att jag hellre är det en sån här dag. När solen kommer tillbaka är kroppen utvilad. Jag dricker te och lyssnar på Nina Simone, det passar just till det där gråa. Helst skulle det regna istället för att snöa. Men det är våt snö som faller. Förhoppningsvis äter den upp allt som ligger på marken. Imorgon ska jag vara sekreterare vid konstjuryn vid Galleri Villavägen Sju. Det ska bli intressant att se hur de bedömer konstverken, och ifall jag håller med eller inte. Jag hoppas jag är betydligt piggare imorgon. Och att jag inte nyser sönder mig, som jag har gjort idag. Näsan har blivit röd, clownig. Inte så där jättecharmigt direkt.

Nina Simone... "Birds flying high, you know how i feel..."
Jag gillar henne.

Jag har fastnat för hus och har försökt att skildra dem i akvarell och det känns som att resultatet blir något helt annat än vad jag tänkt mig. Min kamera bleker bort färgen dessutom. Jävla kamera. Så jag lägger inte upp dem...ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar