torsdag 11 mars 2010

Vårpoesi

Det borde vara vår nu. Jag känner det i luften. Ramaskrin och varma regn, det är så det ska vara nu. Jag tänkte lägga upp några dikter, bara för att. Det känns liksom som att det är en tid av poesi så här när det blir varmare och jag är dålig på att faktiskt göra något utav mina dikter. Så jag lägger upp dem här. Jag tror att det är en tribut till våren och känslorna som spirar.

En ljudande lycka
Med vallmodoft och solskenshy
Tillsammans
I en evig vår


En ofullständig kyss
blommar ut i vårvrede
När skriet har lagt sig
och ekot tonat bort


Nyskalat och plommonsött
Så där skört och fint
Som sakta växer och förökas
mognar
och ger liv


Det är när vattendropparna samlas och knopparna brister
Det är under den pinande njutningen av en fullkomlig orgasm
Vid sidan av euforin
Och bakom ridån av glasklara skratt


Det du ser i mina ögon är evighet
Din evighet
För så länge du väljer att fortsätta existera
och tills världen slutar andas
Finns jag kvar

1 kommentar: