torsdag 17 februari 2011

Efter krampdagar


Solen väckte mig idag. Ska bege mig ner på stan för att lämna lite böcker på biblioteket, sen blir det kaffe. Jag låg däckad hela helgen med kramp och magont. Tror bestämt att jag antingen blivit förgiftad, eller ätit något mycket olämpligt. Nu tror jag knappast att det smyger omkring svartklädda lönnmördare och droppar gift i min mat, men man vet ju aldrig.
Jag har sökt lite jobb och målat denna vecka. Livet rullar sakta framåt. Fick fina blommor av Matko i måndags, då det var alla hjärtans dag. Inga rosor, utan röda tulpaner. Noga uträknat. Han fick rosavita tulpaner av mig.
Jag har tittat på bostadsrätter i Stockholm och i Uppsala, bara för att liksom. I Stockholm får man väldigt lite för pengarna. Ihoptryckta lägenheter med alldeles för lite plats och sneda väggar överallt. I Uppsala verkar alla lägenheter rätt tråkiga.

Imorgon ska jag och Karin ta en heldag och bara måla och umgås. Det behövs. Jag har dessutom tio kilo lera att göra något med. Jag får locka hit Andreas igen och kladda ihop något.

Det var länge sen minotaurer och tjurar korsade min väg, men de är roliga att måla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar