torsdag 10 februari 2011

På andra sidan krokin


Jag är en stökig konstnär. Pennor och papper flyger omkring, kaffekoppen försvinner och uppstår lite här och var. Nu försvann ljuset också, så jag måste flytta mig till en annan plats. Det är dags att köpa lampor. Bra lampor.

Jag ställer ut med Anna Haagen på måndag. Det blir teckningar och någon oljemålning med temat kärlek. HBTQ-tema, på något sätt. Det är på Wärmlands Nation och börjar kl 11. kom och titta, tycker jag.

Jag försöker dessutom skriva ihop mitt CV. Jag lånar Matkos som mall, för han har gjort ett riktigt bra. Men det går segt och jag är dålig på att skriva sådana saker.
Igår var jag på kroki med Karin. Det var tungt i början men det gick bättre sen. På något sätt släppte det mesta när jag tecknade med vänster hand. Då kom formerna fram och kraven släppte. Det är så det ska vara.

Jag gillade inte krokilektionerna på Wik. Det var för mycket och allt var tyst och stilla. frustrationen låg i luften och man stressade fram former och streck. Men jag tror jag uppskattar det mer nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar