onsdag 9 februari 2011

Kråkspark och ugglefot


Jag har gjort klart några beställningar i akvarell och tusch. Nu är det bara att fixa ett vadderat brev och skicka iväg dem. jag känner mig rätt nöjd, faktiskt.
Nu skiner solen utanför fönstret och jag känner mig trött på snön. Jag har skrivit en del och fick en chock när datorn plötsligt lade av utan att jag sparat det jag skrivit. Men jag kunde återskapa dokumentet, tack och lov. Så frågan är, ska man skriva för hand och endast se upp för vattenpölar och dylikt eller helt enkelt hålla sig till teknikens underverk? Svår nöt. Jag gillar att skissa upp idéer och ord med en penna. Det ger mer känsla. Men jag tror knappast att ett bokförlag vill gå igenom små kråksparkar till texter.

Ikväll ska jag på kroki med Karin, på rätt sida av papperet den här gången. Det känns bra för det kan bli lite ensamt nu när jobben inte frodas och vänner och fränder har skola eller arbete att gå till. Men jag har som sagt, målat beställningar och skrivit. En dag, ska jag ge ut en bok. Punkt.

Och jag gillar ugglor.

2 kommentarer: