måndag 27 september 2010

Hönsattack


Har försökt att vara flitig idag, men lyckades bara komma fram till ett par meningar på artikeln. Känns lagom bra med tanke på att den ska in på onsdag. Jag får försöka göra desto mer imorgon. Matko tyckte jag kunde använda material från uppsatsen jag skrev för några år sen, om skinnindustrin i Malung. Och så blev det.
Den här dagen har rusat fram. Vi lyckades laga till en riktigt god soppa. Den blev sådär höstigt underbar så att man nästan njuter av att det är mörkt ute klockan sju, bara för att det stämmer in så bra.
Jag känner att inspirationen stockar sig, av någon anledning. Därför tror jag att jag istället för att skriva ska ta och ta fram färgerna och börja måla. Jag har några beställningar att göra. dessutom är jag nästan klar med en målning som mina morföräldrar ska få. Jag kom på att jag faktiskt inte gjort någon riktig målning till dem, och det är klart att de ska få en.
Vi satt igår framför Tv:n, apatiska och tittade på ett program om kacklande höns och galande tuppar. Det slutade med att jag satte mig och tecknade. Jag blev faktiskt nöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar