tisdag 21 september 2010

Med smak av vätte





Det är sent och jag dricker kaffe och tecknar. Det här valet har gjort att man gräver ner sig i papper, färg och tuschpennor. SD i riksdagen, jag trodde bättre om Sverige. Men förutom det tycker jag att den här hösten är vacker. Jag läser mycket konstnärsbiografier, målar och går på föreläsningar, när jag måste. Det är en rätt stilla höst. Jag planerar i mitt inre hur min och Matkos nya lägenhet ska se ut. Jag funderar hur våren kommer att bli. Ifall jag har något jobb eller hur mina planer ska besannas. Det löser sig nog.
Jag fick boken "Hjärtblad" skriven av Aino Trosel, av min faster häromveckan. Den handlar om en Malungskulla under slutet av 1800-talet som vandrar till Stockholm. Den är bra, och man känner igen alla gamla historier som man hört. det gör att man längtar hem till Dalarna, lite lagom så där.
På lördag är det klubb Selma, vilket var länge sen. Gayklubb med allehanda överaskningar. Jag har ställt ut där två gånger. Men jag måste nog påstå att jag mer drack öl och dansade än var kulturellt mystisk. Det hör till lite, att vara så där svår och besynnerlig när man ställer ut. Inte? Nej ok.
Just nu tecknar jag skumma vättar och konstiga älvor. Jag vet inte varför. Men det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar