fredag 15 oktober 2010

Månbåtar och klara tankar


Nu har alla löven blåst bort på trädet utanför. Det är en vacker dag. Vacker men kall. Jag sitter och dricker mitt morgonkaffe och läser lite om Egon Shiele. Jag gillar hans teckningar. Det är väldigt mycket ego över dem. Men konst är väl väldigt ego överlag.
Jag ser ut som ett morgonkadaver här, med ihopklistrade ögon och ruffsigt hår. Jag ska försöka gå på ett seminarium om några timmar och sen dra vidare till galleriet och förbereda inför vernissage imorgon.
Imorgon blir det dessutom Crowleymass. En dekadent fest i Crowleys anda. Det ska bli trevligt. Vin, mat och dekadent sällskap. Precis vad som behövs en höstkväll i oktober.
Jag har inte målat på någon vecka. Haft rätt mycket i skolan och det har inte blivit tid över för tavlorna. Men jag ska teckna klart lite saker idag, åtminstone.
Matko jobbar och sliter i sthlm. Han kommer hem sent på kvällen, trött och sliten den stackarn.


Du som finns i mitt tempel, som vågar gå i rökelsen och andas min själ.
Du som lever hos mig och smakar av mitt hjärta.
Som gråter och ler i min kropp.
Jag dricker av dig och somnar i ditt inre
Nära din själ
Som regndroppar bortom mörkret.

Det är så det är.
Blev klar med en målning för någon vecka sen. Jag tror den känns rätt ok.

1 kommentar: