söndag 24 oktober 2010

Stilla liv


Det har varit en lugn helg. Lika lugn som den grå himlen utanför. Dock har den varit mycket roligare än grå färg. Vi gick på bio igår och såg Paranormal Activity 2. Den var helt Ok. Inte lika skrämmande som den första. Det fanns liksom en tomhet i den här. Det saknades bitar.
Jag lyckades gå upp tidigt på fredagsmorgonen och skriva den där populärvetenskapliga artikeln till skriftlig kommunikations-kursen. Jag vet inte hur den blev. Jag kände mig inte så motiverad. Jag har dessutom tackat ja till att stå kroki-modell för ett gäng kvinnliga pensionärer i veckan. Det blir nog bra.
Det blev en lång sovmorgon idag. Följt av pannkakor, kaffe och mys. Jag ska försöka måla lite mer idag. Den här helgen har bestått av stilla liv. Frukter och placeringar. Jag gillar det. Jag gillar färgerna och formen. Det robusta och på något sätt enkla.
Till veckan ska jag vara skolduktig. Samtidigt måste jag komma någon vart med skrivandet. Skrivandet hör hösten till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar