tisdag 26 oktober 2010

Grön Paprika


Jag har varit alldeles för lat idag och ignorerat hemtentan. Men imorgon blir det en flitig dag. Jag var faktiskt till biblioteket och lånade lite böcker om företagsekonomi och entreprenörskap. Så jag SKA vara duktig. Känner mig något stressad av skola och inplanerade saker. Jag måste lära mig att andas bättre.
Jag fortsätter med stilleben. Det blir mycket färg. Jag har varit återhållsam förut, men nu förstår jag färgen på ett annat sätt. Jag gjorde det på Wik också, sen tappade jag det lite. Men det känns skönt att det går framåt.
Jag ska läsa "Människohamn" av John Ajvide Lindqvist. Jag kommer ihåg att jag kände ett sting av avund när han blev krönt som Sveriges skräckförfattare. jag vill också... Men under tiden som mina texter mognar och jag så sakteligen fyller på dem så målar jag. Gröna paprikor, äpplen och päron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar