onsdag 8 februari 2012

Strawberry Duo


Tänk, att börja sin vecka på en onsdag, det är ju nästan helg snart liksom. De ringde in mig på jobb, så jobbat har jag gjort och jobba ska jag. Man blir så där lagom seg och paranoid när man går hemma och ropar mellan fyra väggar och upptäcker att det inte är någon som svarar. Fantastiskt.

Eftersom det har varit mellantid på Kammaren har jag inte jobbat på en vecka. Och eftersom alla andra jobbar, pluggar eller inte vill umgås, har jag försökt underhålla mig själv. Jag har målat. Visserligen har det blivit öl och eskapader däremellan, men mestadels har jag målat. Oljefärgerna dammades av och det gick rätt bra. Ibland saknar jag ateljén och körsbärsvinet, men den eran är borta. Den kanske kommer tillbaka längre fram.

Mer stilleben. Jag blev uppringd angående utställning i sommar, så det är dags att bygga på utbudet. Jordgubbar. Jag tröttnade på jordgubbar en sommar när vi sålde dem i dagar och åter dagar. Men jag har nog börjat gilla dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar