söndag 5 februari 2012

Swamp flowers


Söndag. En grå söndag fylld av förkylning. Huvudet spränger och jag vaknade med ont i halsen. Men jag ska inte klaga. För det är inte så fruktansvärt farligt. Men jag tillbringade hela gårdagen i sängen. Inte för att jag var förkyld utan för att jag druckit öl dagen innan. Idag sitter jag och skriver. Trots dimmorna i huvudet rullar det fram. Jag har lite tankar om att även ta fram oljefärgerna. Jag fick nämligen en hög med tomma dukar att måla på i julklapp. Det är dags att fylla dem med färg och liv. Det känns som att jag tappat bort mig i måleriet. Nu måste jag öva och känna in mig för att ta mig framåt igen. Och det är väl det som tar emot.

Lägenheten är uppsagd. Om tre månader är jag officiellt inte Uppsalabo längre. Tanken har varit väldigt kaotisk. Men det börjar räta ut sig. Krokstigarna leder nog fram till en bredare väg, sen vart den leder får vi se. Men jag vill ändå gå och se vad som finns där borta. Det ska bli skönt att rensa och slänga bort lite saker som man släpat med sig.

Just nu gillar jag mitt fönsterbräde. Där finns orkidéer och tidningar. Målningar och ljusstakar. Jag hoppas nästan att leoparden får följa med i flytten. Den är som en huskatt, bara att man slipper mata den.

Jag målade träskblommor för ett år sedan, men jag har av någon anledning inte lagt upp den här. Men jag gör det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar