onsdag 3 november 2010

November och Chili.


Novemberstormar sveper fram. Jag och Matko åkte neråt landet för att maskera oss och dansa i natten. Det var mycket trevligt och roadtrip är ju alltid kul. Liksom. Nu har November som sagt inletts. Jag läser "Människohamn" och inspireras lite. Jag vill sätta mig och skriva, och jag måste se till att göra det. Men istället målar jag. Målar och läser romaner.
Jag sitter uppkrupen i soffan och vill teckna monster och fantasi. Det känns tryggt, att skapa monster som man kan kontrollera och placera ut.
Jag tror jag ska försöka få ihop ett gäng och gå på bio. "Psalm 21". Svensk skräckfilm med sekter, demoner och norrländska skogar. Det kan nog vara bra.
Nästa helg blir det att åka ut på böljan den blå. Vi ska dansa loss och ha det bra. Om inte Kraken tar oss, vill säga.
Jag ska nog fortsätta med mina stilleben, men just nu måste mina monster få komma fram, också. Jag måste öva med pennan, inte bara med penseln. på tal om detta så gick krokimodellandet mycket bra och det blir förhoppningsvis fler jobb. Helt fantastiskt att få betalt för att sitta stilla och samtidigt ta till sig kunskap från konstnären och läraren.
Jag hör nu hur regnet smattrar mon fönsterrutan. Mörkret trycker på och vill in. Men jag tänder ljus för att hålla det borta.
Jag är inte helt säker på hur min chili blev på duken. Men jag tror den känns rätt Ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar