tisdag 16 november 2010

Cherry Boom Bomb


Jag har ett berg av disk, och ångesten värker eftersom jag inte tagit tag i det. Jag har målat istället och nyss kommit tillbaka efter en promenad i snön och kylan. Det är en perfekt blårosa himmel och lagom mängd snö. Om det fortsätter så här så skulle jag kunna stå ut med vintern, kanske till och med tycka om den.
Det är fortfarande stilleben som gäller. Målade och skrapade med palettkniven och fick fram ett körsbär. Den känns väldigt bra.
Just nu har jag slagit mig ner med en kopp ryskt Caravan-te och ska så sakteligen samla ihop ork till att ta hand om den där disken.

Snart är det dags att samla ihop flyttlådor och börja packa.
På torsdag ska jag möta upp Matko i Stockholm och kolla in en utbildning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar