söndag 28 november 2010

Frosty Fruit


Det blev glögg, pepparkakor och björkvin i helgen. Igår bakade Matko en banankaka med massor av choklad på. Den avnjuts fortfarande.
Igår blev det en runda på stan. Försökte hitta lite julklappar. En är klar. Det återstår bara massor... Men jag tänkte använda lite färg och penslar för att kanske skapa några.

Måste röja ur det sista ur ateljén innan den 1:a. Dessutom måste jag packa ihop lägenhetens bohag för att flytta det till Gränby. Det ska bli kul att flytta, och att fixa nya möbler.
Andreas föreslog att jag skulle måla dödskallar och granatäpplen. Jag ska göra det, men det känns som en ordentlig utmaning. Jag målade en rätt stor målning, 60x70. Nordiska äpplen med inslag av söderns citrus placerade i ett fjällandskap. Det blev skarpa färger, men jag gillar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar