söndag 21 november 2010

A slice of Orange


Kate Lyddon ställer ut på Galleri Villavägen Sju. Jag jobbade nämligen idag. Kaffekopparna avlöste varandra och det var ganska få som letade sig fram till galleriet denna novemberdag. Men så är väl Kate Lyddons konst något makaber och gräll för många. Efter fyra timmar med ett snurrande konstverk som spelar loopad cirkusmusik börjar jag hålla med. Nejdå. Många av hennes verk är riktigt bra.

Jag har målat och åter målat. Mina stilleben fortsätter att utvecklas. Och jag gillar att pyssla med tekniken. Betrakta och återge. Jag har färgtuber över hela vardagsrummet. Min palett är kladdig med intorkad färg, men så ska det vara.
Det enda tragiska idag är att jag har slut på lösningsmedel. Men jag fick lön från galleriet idag. Så imorgon införskaffas mer.

Vattenfläckar, kantad av umbra
Du försvann när jag målade skogen
Dränktes i min färg
Det är nu när vattnet torkat
och löven stillnat
Som du håller om mig.

Ibland blir man uppslukad. Och man kan inte riktigt hjälpa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar