tisdag 30 november 2010

Garlic and peppercorn


Jag sov länge idag. Matko gick upp vackert i okristlig tid. Känns lite orättvist. Jag dricker kaffe och läser "Sandman". Men jag ska snart ta mig i kragen och gå ner på stan. Julklappar och födelsedagsförberedelser ska planeras in. Vi tänkte gå ut och äta någonstans på fredag. Dricka öl och fira.
Vi flyttar ju som sagt. Men jag har knappt börjat packa. Vi ska fixa lådor idag, sen blir det att packa in och ut så mycket som möjligt.

Jag tror att det här är första gången som jag tycker att snö och vinter är ganska trevligt. Jag hatar kylan, naturligtvis. Men all snö och det där vita är helt okej. Jag får någon förnimmelse av fina julklappsböcker och glögg. En ombonad och fin känsla.
Det ska bli skönt att komma hem till dalarna snart. Har inte varit hemma där sen juli. Det är rätt länge.
Jag ser skator som sitter i träden utanför fönstret. Jag hoppas de hittar till Gränby.

Stilleben och åter stilleben. Jag har hittat en massa konstbloggar med duktiga konstnärer. Jag lär mig väldigt mycket av deras tekniker. Så jag tar till mig så mycket jag kan från dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar