onsdag 10 februari 2010

Innan solen


Det är träskmusik och kryddigt te som gäller nu. Jag har pluggat och varit någorlunda duktig hela dagen, men nu får jag inte in mer årtal eller krig i huvudet, det blir mer som rinnig gyttja, det försvinner. Tentorna avlöser varandra, alldeles för snabbt. Men på fredag blir det bio och middag med goda vänner. Jag tror att en film som skildrar människans djuriska sida kommer att passa som hand i handske med vad jag kallar avslappning.

Mina kort är tysta, och har varit så ett tag. En och annan bägare tillsammans med stavar och en kung. Men jag behöver inga kort för att se att det blir en ljus vår. Vintern ligger i och Kung Bore kanske går på amfetamin men vad gör väl det? Solen kommer snart, så som den alltid har gjort. Men jag hoppas på en varm vår. Jag hoppas på resor till Berlin eller Amsterdam, kanske till Prag? Till sommaren drar jag iväg till Kroatien, och min man ska lära mig en del av språket, kulturen och så ska vi äta fikon i solen.


Mitt huvud känns som Medusas idag, bara det att mitt är så mycket mer vid liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar