torsdag 18 februari 2010

Upp upp upp


En kaffedag. Igår var det en vindag tillsammans med Andreas och Sandra. Spontant och vansinnigt behövligt. Andreas hade dessutom en kasse full med goda ostar, som vi frossade i oss. Det gick liksom inte att sluta. Som grädde på moset, vilket förövrigt låter ytterst ohälsosamt, spelade vi Dantes Inferno och njöt av allt våld som visades på projektorväggen. Idag ska jag bege mig till galleriet och jobba några timmar. Pengar behövs, alltid. Tittade på en filmatisering av August Strindbergs liv i förrgår. Tyvärr bara första delen av två, och den andra delen hittar jag inte. Men den var intressant. Jag tror inte jag gillar Strindberg så där vansinnigt mycket. För mycket självupptagenhet och plågad konstnärssjäl. EMO skulle vi säga idag. Men, det kanske är det som behövs ibland. En koncentrerad självupptagenhet för att kunna prestera så bra som möjligt. Sen kanske man inte behöver gå så långt som att försöka ta sitt liv när man blir reducerad eller möter på motgångar.

Jag tecknade lite igår, en flygande stad. Jag har inte så mycket annat att säga om den. Bara att det vore fint att kunna lyfta och flyga runt ibland.

3 kommentarer:

  1. Men adam! i like dom här teckningarna a lot! kan absolut inte bestämma mig för vilken som är bäst... dom är sjukt bra allihop, men de är klart den här var ju minst läskig så den gillar jag en hel del...

    duktiga duktiga duktiga DU!
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Haha, tack så mycket.:) Jag måste varna dig för att jag kommer lägga upp en skräck-kollektion ganska snart! Men då är det bara att blunda och tänka på något annat tills jag lägger upp något nytt!;) Jättekul att du gillar mina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  3. haha! nejdå jag gillar ju dom oxå.. men som matko sa har vi vanliga döda, och okulturella ibland lite svårt att ta in och förstå hela innebörden av dom djupa alstren..

    Men åter igen! jag gillar när du tecknar! dom är sjukt bra allihop!
    POK!

    SvaraRadera